Tijd voor (nog) meer 'bubbels'!
Ken je dat gevoel? Dat het borrelt en het bruist... dat de energie begint te stromen...?
Denk bijvoorbeeld aan het moment dat je midden in een vraagstuk zit, je spart met je collega of klant, je elkaar inhoudelijk uitdaagt, je het even laat rusten, en het weer oppakt. Dat er meerdere invalshoeken op tafel komen, en dan ineens (samen) de oplossing ziet. Het gevoel van 1 + 1 = 3! Kortom het gevoel, dat je echt samen aan het bouwen bent, dat er vooruitgang wordt geboekt en dat alle partijen er blij van worden!
Dat gevoel heb ik de afgelopen jaren meerdere keren gehad. En ik hoop jij en je team ook!
Of het gaat om het bouwen aan de klantrelatie, het ontwikkelen het (categorie)groeiplan voor volgend jaar, het nadenken over hoe je het team nog beter kan laten functioneren, of het optimaliseren van het schap. Er zijn zoveel momenten waarop het borrelt en bruist binnen het vakgebied 'category management' .
Of beter gezegd... zou moeten borrelen en bruisen! Want heel eerlijk gezegd. Er zijn ook best veel momenten, waarbij de bubbels even missen. Ook die heb ik de afgelopen jaren mee gemaakt. Herken je deze momenten (of een paar dan...)?
Denk bijv. aan; er ligt nog een heleboel werk te verzetten. Nog meer cijfers, nog meer databronnen. Maar waar is de insight? Tussen de bomen zie je het bos niet meer. En dan de samenwerking met je klant. Je hebt alles ingezet om een top klantpresentatie neer te zetten. En dan volgt de reactie. Geen. Nada. Niks. Of toch wel, of je de punt en komma kan aanpassen. Nog niet gesproken over de samenwerking met een sales en marketing collega. Waarom begrijpt hij/zij je niet? Dit zijn van die momenten, dat de energie even niet stroomt.
Toch wil ik je dan feliciteren. Want juist die momenten- dat het even niet borrelt of bruist- dat is precies het moment om de bubbels op tafel te gaan zetten! Dat zijn precies de momenten waarop er heel veel vooruitgang te behalen is.
Kom je er even niet uit? Ik kan jou en je team daar verder bij helpen- als coach, consultant of tijdelijke invulling in het team. Hoe? Door de dialoog aan te gaan, het ontwerpen van oplossingen op maat en te sturen vanuit data + gevoel en ervaring. Het is mijn ambitie om category management teams nog succesvoller te maken. En bovenal om het weer vaker te laten bruisen (nog meer bubbels!) in het vakgebied.